Alternativ Quartet | Deocamdată suntem departe de solstițiu
Marți, 5 decembrie '23, ora 19:00
După lungi pregătiri, ne bucurăm să anunțăm primele concerte de lansare ale noilor albume Alternativ Quartet — Deocamdată suntem / Departe de solstițiu. Avem plăcerea și privilegiul de a ne putea întâlni în trei locații speciale, fiecare cu un caracter și o istorie remarcabilă, pe care le-am ales pentru a putea prezenta cum se cuvine aceste albume și acest show, la care am lucrat mai mulți ani de zile.
Vă așteptăm pe 5 decembrie la Muzeul Național de Artă al României din București, pe 8 decembrie la Palatul Culturii din Iași, și pe 14 decembrie la Casa Tranzit din Cluj-Napoca, pentru un concert de două ore acompaniat de proiecții video și de un Brass Ensemble de la Filarmonica din Cluj-Napoca. Vă invităm să ne fiți alături în acest moment unic, în care ne permitem să reflectăm asupra unui fapt atât de simplu dar adesea uitat: faptul că Deocamdată suntem.
Veți găsi și viniluri cu noile albume, o carte de fotografie produsă în colaborare cu fotograful italian Matteo Scarpa, merchandise creat în colaborare cu Andreea Ilisăi și multe altele.
Istoric: Una dintre primele trupe românești care să se aventureze în compoziții postrock și experimente sonore fragile Alternativ Quartet s-a format în 2008 la Bistrița / Cluj-Napoca și a lansat de atunci o serie de șapte materiale discografice care urmăresc dezvoltarea lor continuă.
De la compozițile inițiale inspirate de Sigur Rós precum Când nu cânt, Mulțumesc și Nu uita că te aștept, la piese cu un sound mai aparte precum Moscova, Liniștea astupă goluri și Sunet prea dactil, trupa reușește să exprime într-o voce personală muzica din care și-a găsit inspirația: Isis, The Books, Mogwai. Albumul cinematic Iglu / Stasis marchează o trecere înspre un spațiu și mai personal, plasat la intersecția dintre o intimă apropiere și un abandon distant, care întrerupe un moment de mari incertitudini.
Anul acesta deschide un nou capitol pentru Alternativ Quartet cu două materiale discografice care virează tot mai mult dinspre chitări înspre orgi, synthetizatoare, instrumente de suflat și percuție clasică, oferind pieselor un sunet mai vast și mai monumental: „de la Doom la Autotune”